Khamis, 13 Disember 2012

Sekadar peringatan kita bersama.

Assalamualaikum wbt..

Sekadar perkongsiaan..

Syaitan itu tidak memunyai kuasa langsung uuntuk menghalang kita dari melakuan kebaikann. 

Mana mungkin syaitan itu bisa memotong kaki kita tatkala kita melangkah menziarahi majlis ilmu, mana mungkin syaitan bisa membutakan mata kita tatkala kita membaca al-Quran, mana mungkin syaitan bisa memotong lidah kita tatkala kita bertasbih memuji Allah. Tidak mungkin.

Ingatlah syaitan itu hanya mamu membisikkan godaan-godaan agar kita melakukan maksiat sahaja. Semuanya terletak pada kita untuk melakukannya ataupun tdak. 

Dan apabila kita mengikut bisikan-bisikan syaitan, nescaya nerakalah tempat terakhir kita. Ketika kita merayu kepada syaitan agar membela kita di akhirat nanti, ingatlah bahawa syaitan akan berkata :


Dan berkatalah pula Syaitan setelah selesai perkara itu: "Sesungguhnya Allah telah menjanjikan kamu dengan janji yang benar, dan aku telah menjanjikan kamu lalu aku mungkiri janjiku itu kepada kamu dan tiadalah bagiku sebarang alasan dan kuasa mempengaruhi kamu selain daripada aku telah mengajak kamu lalu kamu terburu-buru menurut ajakanku itu maka janganlah kamu salahkan daku tetapi salahkan diri kamu sendiri. Aku tidak dapat menyelamatkan kamu dan kamu juga tidak dapat menyelamatkan daku. Sesungguhnya dari dahulu lagi aku telah kufur ingkarkan (perintah Tuhan) yang kamu sekutukan daku denganNya". Sesungguhnya orang-orang yang zalim (yang meletakkan sesuatu pada bukan tempatnya) beroleh azab yang tidak terperi sakitnya. (Ibrahim, 14:22)

Mari menjadi hamba.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan