Ahad, 25 Disember 2011

Nostalgia



Assalamualaikum w.b.t. 


Hari ini ana teringat kenangan bersama BIDABENG sekalian. So, ana nak kongsi kenangan kitorang dulu.


Antara paling sweet.


video
Bagaimana perang zaman dulu-dulu


video
Kanak-kanak ribena.



I miss that moment.

Rabu, 21 Disember 2011

Mampukah kita memikulnya?



Assalamualaikum w.b.t.


Hari ini ana just nak kongsi sedikit perkara yang berbolak-balik dalam hati ana kebelakangan ini. Setiap perkara yang ana lalui, perkara ni mesti terlintas difikiran ana. 


PEMIMPIN


Ya, pemimpin. Seorang insan yang mempunyai peranan yang sangat berat untuk mencorak insan-insan yang dipimpinnya, samada menjadi insan yang cemerlang dunia dan akhirat ataupun insan yang rosak dunia dan akhirat.


 " Setiap kamu adalah pemimpin dan setiap kamu akan ditanya tentang rakyatnya. Imam (ketua negara ) adalah pemimpin, dia akan ditanya tentang rakyatnya . Seorang lelaki itu pemimpin kepada ahli keluarganya dan dia di tanya tentang rakyatnya. Seorang perempuan itu pemimpin di dalam urusan rumah suaminya dan dia di tanya tentang rakyatnya. Seorang khadam itu menjadi pemimpin tentang urusan harta tuannya dan ditanya tentang rakyatnya. Seorang anak menjadi pemimpin tentang harta ayahnya dan ditanya tentang rakyatnya.Maka kamu semua adalah pemimpin dan ditanya tentang rakyatnya."
(Bukhari Dan Muslim)

Setiap orang adalah pemimpin walaupun hanya kepada dirinya sendiri. Ana sendiri mengaku sukar dan beratnya peranan sebagai seorang pemimpin, seorang ketua. Perlu menjadi contoh yang baik kepada orang yang dipimpinnya. Jika seorang pemimpin itu gagal menjadi contoh yang baik, dapatkah dia meminta orang-orang yang dipimpinnya menjadi baik? Renungkan.

Dan kerana beratnya tanggungjawab seorang pemimpin itulah ana tidak suka dilantik menjadi seorang pemimpin. Ana takut ana gagal menjadi seorang pemimpin yang dicontohi ataupun menjadi seorang pemimpin yang merosakkan pimpinannya. Kadang-kadang sebagai seorang pemimin, kita merasa malas untuk meneruskan tanggungjawab dan sering leka dan alpa dalam menjalankan tanggungjawab.

Tetapi adakah ana perlu sentiasa menolak tanggungjawab yang diberi? Mengelak dan terus mengelak.

"ALLAH tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya."  
(QS Al-Baqarah: 286)

Tetapi, macam mana ana nak selesaikan segala masalah yang datang?

 "Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan: "Kami telah beriman", sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang2 yang sebelum mereka, maka sesungguhnya ALLAH mengetahui orang2 yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang2 yang dusta." 
(QS Al-Ankabut: 2~3) 

Lihatlah bagaimana ALLAH menjawab persoalan yang melanda jiwa. Setiap kejadian yang ALLAH tentukan ada hikmah disebaliknya. Percayalah. Mungkin dengan kita menjadi seorang pemimpin, kita mampu menjadikan diri kita lebih berdisiplin, menjadi insan yang lebih baik ataupun dengan menjadi seorang pemimpin, kita dapat menjana minda berfikir dengan lebih baik, lebih efisien. Wallahualam.

Dan ingatlah tugas seorang pemimpin itu sangat berat, sangat sukar, tetapi tidak mustahil. Sekian.

Mampukah kita menjadi pemimpin sebaiknya? Renung-renungkan.


p/s esok last iftar untuk semester ni. Semoga mendapat sambutan. Doakan. Amiin.

Sabtu, 17 Disember 2011

Khusyuk



Assalamualaikum w.b.t. Apa kabar iman antum semua,harapnya sihat sejahtera. Amiin.



Satu mutiara kata buat perkongsian kali ini : 

Apabila engkau telah mengecapi manisnya berhubung denganNya pasti kamu mengetahui betapa pahitnya apabila putus (denganNya).
Syeikh As-Syibli



Kali ini ana ingin berkongsi sedikit tips khusyuk dalam solat. Ana dapat tip-tip ni dari perbincangan usrah ana yang lepas. Semoga ana, antum semua dapat amalkan, insyaALLAH.


Tips khusyuk solat :


Penetapan minda 
Kawal minda untuk fokus. Tenang dan tidak memikirkan perkara lain.

Pelaziman minda
Sentiasa engosongkan fikiran. Seeloknya ketika masuk ke dalam masjid, kita sudah melupakan perkara duniawi. Antum set minda antum semua bahawa solat itu hanya sekejap. Nescaya antum semua tidak merasa terbeban dalam melakukan solat. Sentiasa tahu dan sedar bahawa syaitan akan sentiasa cuba mengganggu manusia walaupun di dalam solat. Jadi, setkan minda antum semua bahawa solat adalah waktu khas antum bersama ALLAH.

Teknik pernafasan
Tarik nafas melalui hidung setiap kali selepas membaca satu ayat. Sekiranya menjadi makmum, ikut pernafasan imam.

Teknik pembacaan
Menghafal maksud setiap ayat yang antum semua baca. Faham dan jiwai setiap bacaan di dalam solat agar antum semua tahu apa yang antum semua sedang lakukan. InsyaALLAH antum akan menjadi lebih fokus dan khusyuk di dalam solat.

Teknik Tumpuan Mata
Melihat tempat sujud. Bayangkan ada kalimah ' ALLAHU AKBAR'. Sentiasa fokus pada satu titik walaupun ketika ruku' mahupun sujud.

Teknik Pendengaran
Sentiasa mendengar dan fokus akan bacaan imam. Jika mampu, hafal bacaan yang dibaca oleh imam. Ketika Imam membaca surah-surah, ikut rentak imam. Jangan terlampau laju atau terlampau perlahan. Tangkap setiap bacaan yang dilafazkan oleh imam, ingat surah apa, kalimah apa, huruf apa.

Teknik Pergerakan Dalam Solat
Baca dan rujuk amali solat. Selagi mana kedudukan dan pergerakan solat belum sempurna, jangan mula membaca bacaan di dalam solat.

Teknik Imaginasi
Berimaginasi sebagai mana sahabat nabi, Abu Bakar As Siddiq, membayangkan syurga di kanannya, neraka di kirinya, ALLAH di hadapannya dan maut di belakangnya.

Satu lagi tips, jaga pemakanan anum semua sebelum solat.










p/s khusyuk itu tidak mudah, tetapi tidak mustahil.KLIK untuk membaca versi english

Ahad, 11 Disember 2011

Muhasabah dengan apa yang kita buat




Assalamualaikum w.b.t. Syukur ke hadrat ilahi sebab masih lagi berpeluang untuk terus hidup hingga hari ini sebagai seorang yang beragama ISLAM. Syukur sekali lagi sebab diri ini masih lagi disayangi ALLAH. Tiap kali melakukan maksiat, tiap kali melakukan dosa, ALLAH beri peringatan, ALLAH beri teguran. 


Rugilah ana, rugilah antum semua kalau ALLAH tak bagi peringatan, rugilah kalau ALLAH tak bagi teguran, sebab itu tandanya ALLAH dah tak sayang kita. Selagi mana kita masih hidup di atas muka bumi ini, bertaubatlah. Jangan sampai satu masa nanti kita mati tanpa sempat bertaubat. Nauzubillah minzalik


Entry kali ini ana tulis khas buat peringatan diri ana sendiri. Semoga antum semua juga dapat ambil iktibar, insyaALLAH.

Wahai orang-orang yang beriman, mengapa kamu mengatakan apa yang kamu tidak buat? Alangkah besar kemurkaan ALLAH bahawa kamu mengatakan apa yang tidak kamu kerjakan.
As-Saff (2-3)

Satu mutiara kata buat renungan bersama :

Sekiranya kamu bersahabat dengan orang yang jahil tetapi tetap tidak menurut nafsunya adalah lebih baik (daripada) kamu bersahabat dengan orang yang alim tetapi menurut nafsunya. Ilmu apa yang hendak dikatakan pada seorang alim jika masih tunduk kepada nafsunya dan kejahilan apa yang hendak dikatakan kepada seorang yang jahil yang telah mampu menahan hawa nafsunya.
Syeikh Ibnu Athaillah





p/s Semalam main futsal tapi kalah. Takde rezeki. English Version Clik HERE

Jumaat, 2 Disember 2011

New Experience!



Assalamualaikum w.b.t.


Bagaimana IMAN? Harapnya sihat sejahtera, insyaALLAH. Kali ni ana nak kongsi sedikit pengalaman berusrah dan beraktiviti di luar. Yes, this is my first time usrah outside Uniten Mosque.


It was such a wonderful time eventhough its raining as we do some activity that I've never think before. At first, we gather at UNITEN's Mosque around 6.30 pm. Then, we went to the Putrajaya's Mosque with a car and three motorcycles.


We reached at the mosque and prayed there. After that, we got one assignment. One off us need to approach some outsider and ask him to take a picture of us and he took two pictures. :D The reasons of that assignment was to teach us the way to approach other people and know each other. You can just ask someone to help you but it is better to know him first right?


Okay, then we recite Al-Quran and was given another assignment. We were ask to find someone else and ask him about 'tajwid' in Al-Quran. The reasons was to teach us that we need to ask someone if we does not know something. Dont pretend as you know something if you dont.


Next, we have our discussion. Today we discuss about 'Akhlak Islamiah' :



  • Rasulullah is the perfect role model.
  • You need to 'ikhlas' when doing something. If not, ALLAH dont accept it as Ibadah.
  • We need to wacth our relationship with other person,animal and also the nature. One example is ABu Hurairah : Cats lover.
  • Ahlak Islamiah can build by :

*knowledge*
*hardworking and sincere in ibadah*
*be friend with 'orang-orang soleh'*
*always do good thing*
*can accept advice from other people*
*pray hard*
*take 'sirah anbiya' as example*
*the way you've been taught at home*


  • The most powerful person in the world is the most patient person.

Then, we went to presint 9 to have dinner and our big brother treat us for a drink. Then, we went home.

Okay, malay back. Syukran kepada antum semua yang sudi meluangkan masa untuk membaca post ana kali ni. Kalau ada salah dan silap dalam ana berspeaking, tolong perbetulkan. Sama-sama kita belajar.

Satu mutiara kata yang ana ingin kongsi kali ni :

"Sebaik-baik yang engkau mohon dariNya ialah (mohonlah) hidayah (dariNya) agar mampu laksanakan apa yang Dia perintahkan"
Syeikh Ibnu Athailah



p/s Alhamdulillah, iftar yang dianjurkan semalam mendapat sambutan yang menggalakkan. Semoga lebih ramai yang berpuasa sunat lepas ni, insyaALLAH.


Rabu, 30 November 2011

Ayuh jadikan ia satu amalan dan budaya dikalangan kita



Assalamualaikum w.b.t. Di sini ana ingin menyeru antum semua untuk sama-sama berpuasa sunat pada hari Isnin dan Khamis dan menjadikannya satu budaya dikalangan masyarakat moden ini, insyaALLAH. 






Buat antum semua yang melanjutkan pelajaran di UNITEN, ayuh sama-sama kita berbuka puasa di masjid pada setiap hari Khamis bertempat di Masjid, insyaALLAH. Kita mulakan program berbuka pada setiap hari khamis bermula esok hari dengan sedikit perkongsian santai pada pukul 6ptg hingga masuk waktu maghrib, berbuka dan di akhiri dengan solat maghrib jemaah.


Kepada yang berada di luar UNITEN, termasuk di Pennsylvania, Casablanca mahupun Mesir, ayuh mengamalkan amalan ini dan jadikan ia sebagai satu budaya dikalangan antum semua di mana sahaja antum berada.

Bulatan Gembira



Assalamualaikum, di kesempatan ini ana ingin mengungkapkan kesyukuran kehadrat ilahi kerana diberikan dua nikmat teragung, nikmat IMAN dan nikmat ISLAM, alhamdulillah. Rasanya masih tidak terlambat untuk ana mengucapkan selamat menyambut maal hijrah kepada antum semua dengan doa semoga iman kita semua meningkat dari ke hari, insyaALLAH.


Bersempena maal hijrah ini, ana ingin mengajak antum semua untuk berhijrah memasuki alam BULATAN GEMBIRA : USRAH. Kepada antum yang telah pun mempunyai usrah, tahniah ana ucapkan, kepada yang masih belum, ayuh berhijrah.






Tak kenal maka tak cinta, jadi ana ingin berkongsi sedikit manfaat yang ana dapat daripada bulatan gembira ini. 


Usrah bermaksud keluarga, dan ana senang memanggilnya sebagai bulatan gembira kerana apabila kita berusrah, kita dapat kegembiraan dunia mahupun akhirat dari sebuah bulatan. 


Sesungguhnya Allah mengasihi orang-orang yang berperang untuk membela ugamaNya, dalam barisan yang teratur rapi, seolah-olah mereka sebuah bangunan yang tersusun kukuh. 
As saff (4)

Ayuh kita muhasabah diri kita semua tujuan kita hidup di dunia ini. Sebagai hambaNya, kita wajib mematuhi perintahnya dan meninggalkan larangannya.

Rukun usrah terbahagi kepada tiga :
  • Taaruf (berkenal-kenalan)
  • Tafahum (memahami satu sama lain)
  • Takaful (saling tolong menolong)

Orang Islam itu diandaikan sebagai sebatang pokok :
  • Akarnya adalah akidah. Kuatnya akar itu dapat menyokong sebuah pokok untuk berdiri tegak di atas muka bumi ini. Begitu juga akidah kita. Kuatnya pegangan akidah kepada ALLAH menyaksikan kita tetap pendirian melakukan sesuatu lillahi taala.
  • Batangnya adalah ibadah. Tegapnya batang sesebuah pokok mampu menahan pokok itu tatkala hujan lebat, ribut taufan menerjah pokok. Begitu juga ibadah kita kepada ALLAH. Kuatnya kita beribadah mampu menahan nafsu yang melanda.
  • Bunganya adalah akhlak. Cantiknya bunga, mekarnya bunga menunjukkan kuatnya akar, teguhnya batang pokok. Begitu juga akhlak kita, cantiknya akhlak, terhasil daripada kuatnya akidah, istiqamahnya kita beribadah kepada ALLAH seterusnya melahirkan akhlak yang terpuji.
Seterusnya ana ingin membicarakan tentang tauhid. Tauhid terbahagi kepada tiga :
  • Tauhid Rububiyyah : Mempercayai ALLAH sebagai Rab atau pencipta sekalian alam.
  • Tauhid Uluhiyyah : Beri'tiqad bahawa hanya ALLAH yang berhak disembah dan tidak mensyirikkannya dengan sesuatu yang lain.
  • Tauhid Asma' dan Sifat : Beriman dengan setiap nama-nama dan sifat-sifat kemuliaan ALLAH.
(Surah AL-Fatihah merujuk kepada surah yang menerangkan tauhid secara lengkap)

Usrah juga menerangkan kepada kita ALLAH sebagai tempat untuk meminta. Sedarkah antum semua, siapakah tempat pertama kita meminta pertolongan dan memohon sesuatu? 

ALLAH.ALLAH.ALLAH. 

ALLAH jualah tempat kita mengadu tika bermasalah, memerlukan pertolongan, berkongsi kejayaan mahupun kesedihan. Jika hajat kita tidak dimakbulkan oleh ALLAH, jangan bersedih. Tidak hari ini, esok lusa mungkin hajat itu dimakbulkan. Hanya ALLAH jualah yang tahu waktu yang sesuai hajat itu dimakbulkan. Wallahualam.

Dan tahukah antum semua setiap jam, setiap minit, setiap saat yang antum semua lalui adalah ibadah jika antum semua sentiasa mengingati ALLAH.

Akhir kata, ana tutup perkongsian kali ini dengan ucapan
'AYUH KITA BERHIJRAH!'


Ahad, 27 November 2011

Your choice!



Assalamualaikum w.b.t.


Hari ni ana nak kongsi satu tazkirah dari junior ana. Buat renungan bersama.


Satu mutiara kata yang biasa kita dengar..


'Ilmu tanpa amal ibarat pokok tidak berbuah'

Tetapi, ana andaikan ILMU TANPA AMAL itu sebagai YAHUDI sebab orang yahudi berilmu. Dorang tau sunnah nabi, dorang tau kebenaran Islam, tapi dorang tak beramal dengannya.

Seterusnya, ana andaikan BERAMAL TANPA ILMU sebagai KRISTIAN sebab orang kristian tak tau pape, tapi dorang banyak buat amal, bahkan dorang menyelewengkan kitab dorang sendiri, BIBLE.

Dan ana simpulkan BERILMU DAN BERAMAL sebagai ISLAM, sebab orang Islam itu berilmu dan beramal sebagaimana yang ditunjukkan oleh idola kita semua, baginda nabi saw.


Oleh itu, antum semua pilih, nak apa 

BERILMU TANPA AMAL?

atau

BERAMAL TANPA ILMU? 

ataupun 

BERILMU DAN BERAMAL? 

YOUR CHOICE.


[credit]


P/S TEGURAN BUAT DIRI ANA SENDIRI.

Rabu, 23 November 2011

Ayuh semua!!!


Assalamualaikum w.b.t.


Apa kabar iman? Harap sihat sejahtera. Bersyukur ke hadrat ilahi, ana diberi kesempatan sekali lagi untuk berkongsi sedikit mutiara kata, dan syukur kehadrat ilahi sekali lagi antum semua diberi peluang untuk membaca mutiara kata ini.

...............................................................................

Abdullah : Bro, sarapan pagi ade tak?
Abdullah 2 : Tak..
Abdullah : @#*(&^$#$%@%..
................................................................................

Abdullah : Bro, makan tengah hari ade?
Abdullah 2 : Tak..
Abdullah : @$@#%$#^#$*^&&..
..................................................................................

Abdullah : Bro, makan malam dah siap?
Abdullah 2 : Tak..
Abdullah : @#%!#$&%*@..
..................................................................................


Pernah tak antum semua terfikir bagaimana rasanya jika rutin hidup antum semua seperti dialog di atas? Semestinya laparkan?


Begitu juga HATI antum semua, HATI ana sendiri. Cuba antum semua ingat kembali, bila kali terakhir antum semua menghadiri majlis ilmu? Semalam? 2 hari lepas? Minggu lepas? Bulan lepas? Tahun lepas? Tak pernah pergi?


Sayang seribu kali sayang. Tahniah kepada antum yang dah pergi majlis ilmu semalam. Kepada yang belum pergi, bila lagi? Tepuk dada, tanya iman.


Hati antum semua, sama sahaja seperti ana, memerlukan makanan rohani. Datangnya makanan rohani tu dari majlis-majlis ilmu yang antum semua pergi. Pernah tak antum semua rasa hati ni kosong, gundah, keseorangan even antum semua dalam kekayaan, kegembiraan mahupun kesibukan? Ada? Itu tandanya hati antum semua lapar.


Tahukah antum semuaa, bila mana seorang insan itu tidak menghadiri majlis ilmu selama 40 hari, hatinya menjadi gelap. Hidayah ALLAH sukar untuk menembusi hati yang gelap.



Ana pinjam sedikit mutiara kata dari seorang sahabat blogger :
“Bukan begitu. Menuntut ilmu mesti berterusan. When you stop learning, you stop leading – maksudnya, jika kita berhenti menuntut ilmu kita akan berhenti memimpin. Sekurang-kurangnya memimpin diri sendiri,” 



Jadi, ayuh kita bersama-sama rancang kembali jadual harian kita, selitkan sedikit pengisian hati bila mana ada kelapangan. Sesibuk mana pun antum semua, pasti ada ruang yang telah ALLAH berikan untuk antum semua menghadiri majlis ilmu, insyaALLAH. 


Akhir kata, ana kongsikan satu hadith dari baginda nabi saw.


Daripada Abu Darda’, bawasanya beliau mendengar Rasulullah bersabda ”Sesiapa yang berjalan semata-mata kerana ingin menuntut ilmu, Allah akan permudahkan jalannya ke syurga dan Sesungguhnya para malaikat menguncupkan sayap-sayapnya kepada orang yang menuntut ilmu kerana meredhai apa yang dibuatnya, dan sesungguhnya seseorang yang mengajarkan kebaikan akan dimohon ampun oleh makhluk yang ada di langit mahupun di bumi hingga ikan yang berada didalam air.Sesungguhnya para nabi tidak mewariskan dinar (wang) tidak juga dirham, yang mereka wariskan hanyalah ilmu, dan barangsiapa yang menuntut ilmu itu. maka sesungguhnya dia telah mendapat bahgian yang paling banyak”
(hadis sahih, diriwayatkan oleh Ahmad, Abu Dawud, Attarmizi, Ibnu Majjah dan Ibnu Hibban)

[credit]

Khamis, 17 November 2011

Kita merancang




Assalamualaikum w.b.t.


Syukur, ana diberi peluang untuk berkongsi satu entry kali ini, alhamdulillah. 


..................................................................................
Pada suatu pagi...


Abdullah : Aduh, tak balik uma lagi minggu ni...
  • Abdullah 2 : Hai, takkan homesick kot. haha
Abdullah : Bukan pe der, da lama aku tak balik uma, rindu la pulak. Lagi pun, aku nak amik kasut futsal aku. Nak balik, tapi tak boleh.

  • Abdullah 2 : Awat tak boleh pulak? Ko ade kelas ke weekend ni?
Abdullah : Busy do. Sabtu ade pertandingan futsal, ahad ada program dengan rabbani. Camne nak balik? Aku ingat nak balik petang ni, tapi tak boleh gak.

  • Abdullah 2 : Asal lak?
Abdullah : Malam ni ada meting, esok pagi ada kelas, petang pulak ada friedly bola, malam ada usrah. Mana sempat. Nak pulak petang-petang hujan, lagi la, kompem kuyup.

  • Abdullah 2 : Busy kemain lagi bro, macam ahli korporat la pulak sku tengok.

..................................................................................

~lagu winter sonata~
(bunyi mesej masuk)

Abdullah : Alhamdulillah, makbul doa.
  • Abdullah 2 : ???????
Abdullah : Mak aku mesej tadi, cakap nak datang rumah sewa kita petang ni. Tak payah la aku balik. ^_^

.....................................................................................


Dan mereka (orang yahudi) membuat tipu daya, tetapi ALLAH juga mengadakan tipu daya, dan ALLAH sebaik-baik (pembalas) tipu daya.
Ali Imran : 54 

Cantikkan. Cantik sungguh susunan ALLAH tu. DIA tahu apa yang terbaik untuk hambanya. Kita merancang, tetapi ALLAH merancang, dan ALLAH jualah sebaik-baik perancang. ^_^






p/s jom senyum ramai-ramai



Rabu, 16 November 2011

Refresh diri anda



Mulakan hari anda dengan bismillah. Assalamualaikum w.b.t


Lama dah ana tak post apa-apa kat blog ni. Banyak halangan yang sepatutnya dapat dielakkan, tapi hanya ALLAH saja yang tau betapa lemahnya ana.


Sedikit perkongsian dari ana untuk post kali ni.

Dan tidaklah aku menciptakan Jin dan MANUSIA itu untuk BERIBADAH kepadaku
Adz Dzariyat : 56

Ana terkesan dengan tazkirah daripada seorang sahabat sebelum bermulanya meting CSG isnin lepas. 

Antara perkara yang di tekankan :

1.Sape yang datang sini betul-betul niatnya kerana ALAH? Tanya balik diri antum semua, apa tujuan antum semua datang ini. Kalau seronok yang antum nak, seronoklah yang antum semua dapat. Tapi kalau antum datang sini niat ikhlas kerana ALLAH, itulah yang antum dapat. Refresh balik diri masing-masing.

Back to the basic, muhasabah diri kita dengan setiap apa yang kita lakukan. Betulkan niat kita kerana ALLAH, insyaALLAH semua urusan berjalan lancar.

Sebab lepas ana dengar tazkirah tu, ana betulkan niat ana, alhamdulillah semua perkara yang ana buat dalam meting tu, bejalan lancar. Bukan tak ada masalah, tapi dipermudahkan. Seronok pun ana dapat, ketenangan pun ana dapat.

Akhir kata, ana tutup post kali ni dengan sedikit kata-kata sahabat yang ana  pinjam.

“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” :)











p/s. jom pakat ramai-ramai mai datang : UMMAH TALK

Rabu, 10 Ogos 2011

Dia pergi InsyaALLAH kembali


Assalamualaikum w.b.t.


Duhai sahabat dengarkanlah
Bicara hatiku ini
Meskipun jarak memisahkan 
Namun tiada noktah kasih

Biarlah waktu menentukan
Nilai ukhuwah yang terjalin
Teruskan perjuangan hingga
Ke titisan darah terakhir

Ok. Entry ni aku tulis khas buat seorang sahabat yang baru sahaja pergi mengejar cita-citanya di luar sane, jauh nun berjam-jam untuk sampai. Ok, just sedikit kate-kaye. Banyak kang koyak pulak.

Walaupun kita kenal kejap je,
But we understand each other.

Walaupun kita kenal kejap je,
But we lough n cry together.

Walaupun kita kenal kejap je,
But we believe each other.

Walaupun kita kenal kejap je,
But it seem that we are one,


ONE BIG FAMILY!!!



Walau jauh di mata, tapi dekat di hati.

They love you,
but they are not you lover.
They care for you,
but there are not from your family.
They are ready to share your pain,
but there are not in your blood relation.


They are....


BIDABENG!!!


True friends scold like a dad,
Cares like a mom,
Teases like a sister,
Irritates like a brother,
And finally loves you more than a lover.

Bidabeng   Syarifah Noor



Ok. Sampai sini je. Koyak suda. Buat syarifah noor, kenang kami dalam doamu. Balik malaysia nanti, bagitau dulu. Bley lepak bidabeng lagi.

Tabah hadapi sume rintangan kat sane tau.





Ukhuwah fillah abadan abada!
-smartkiller-

Ahad, 7 Ogos 2011

Sedih.Sedih.Sedih sangat.sangat.sangat.HuHuHu


Sedih sangat.sangat.sangat.

SILA KLIK LINK DI BAWAH.


Ketahuilah agama kita yang disayangi sangat.sangat.sangat tu,

ISLAM

diinjak-injakkan. Dihina sehinanya.

Nasib baik blog asalnye dah kena block dari skmm.

Terima kasih!


Hooyeah! Lega sikit.

Rasenye, ape yang patot kita buat dekat empunya angkara?

Adakah kita nak bunuhnya?

Saye tak mampu.. 

Sedih sangat.sangat.sangat

Adakah perlu menghina dan mengutuknya?

Saya tak layak sebab menghinanye jelas tidak akan mengubahnye.

Saye doakan

Semoga ALLAH memberi hidayah kepada empunya angkara amiin.

Berharap sangat dimakbulkan. Amiin

Sedih sangat
-smartkiller-