Ahad, 26 Jun 2011

Sunyi dan Kosong





Assalamualaikum w.b.t


11.05 pm
26.6.11
Well, agak busy sekarang ni. But it doesn't mean anything.


Tiba-tiba aku rasa kosong. Jiwa kacau orang cakap. Well, jiwang la pulak an. Tapi aku tak maksudkan apa-apa. Just hati ni tiba-tiba rasa kosong. Maybe sebab tadi tak solat isya' lagi kot. Sebab ada meting tadi.


Then, aku online fesbuk. Oh, mudahnya aku lupakan solat. huhu -.-


Tapi 



Alhamdulillah. Allah tu sayang lagi dekat aku. Aku bukak je fesbuk, nampak


It's hard to please more than one person at a time. And I failed it :(
48 minit yang lalu ·  · 

    • Saniah Mohsin That's fine my dear...If you're able to please Allah alone then that's the greatest success ever ♥
      34 minit yang lalu · 


I feel sumthing. Then,

Sudah hampir enam bulan tahun 2011 berlalu tetapi arah tuju masih tidak jelas...! Semua tidak kena; nak mula di mana pun tak tahu!!!!!!
42 minit yang lalu ·  · 


Yes,mana hala tuju aku?
Imam al-Ghazali pernah menukilkan:
"Ketika kau kesepian jgn kau katakan aku sunyi..tp katakan pd diri bhw di sisiku sntiasa ada PEMERHATI!"
lebih kurang sejam yang lalu ·  · 


ALLAH.ALLAH.ALLAH.ALLAH.ALLAH.
Aku tak solat isya' lagi. yup, terus je aku pergi solat, Hati ni tenang sikit.


Sebab, kita kena ingat
ALLAH KAN ADA!

So, ingatlah ALLAH tu ada dekat dengan kita. Tak payah la kita nak lupakan tanggungjawab kita. Terasa terpukul dengan kenyataan dari diri sendiri. Yes, I admit it. So, got to change my self. To be a better person. 




Then, better, better,


A lot of better,


Lot lot better,


Lot lot lot better,


its same, need to change. Amiin. 


p/s busy jd faci


2 ulasan:

  1. nice entry...mendekatkan diri kita kpdNya n membuatkan kita x penah rasa sendiri o sunyi...thanx update even nga busy...t update lg ea...hehehe=)

    BalasPadam
  2. hehe..peringatan tuk diri sndri senanye..

    BalasPadam