Rabu, 16 November 2011

Refresh diri anda



Mulakan hari anda dengan bismillah. Assalamualaikum w.b.t


Lama dah ana tak post apa-apa kat blog ni. Banyak halangan yang sepatutnya dapat dielakkan, tapi hanya ALLAH saja yang tau betapa lemahnya ana.


Sedikit perkongsian dari ana untuk post kali ni.

Dan tidaklah aku menciptakan Jin dan MANUSIA itu untuk BERIBADAH kepadaku
Adz Dzariyat : 56

Ana terkesan dengan tazkirah daripada seorang sahabat sebelum bermulanya meting CSG isnin lepas. 

Antara perkara yang di tekankan :

1.Sape yang datang sini betul-betul niatnya kerana ALAH? Tanya balik diri antum semua, apa tujuan antum semua datang ini. Kalau seronok yang antum nak, seronoklah yang antum semua dapat. Tapi kalau antum datang sini niat ikhlas kerana ALLAH, itulah yang antum dapat. Refresh balik diri masing-masing.

Back to the basic, muhasabah diri kita dengan setiap apa yang kita lakukan. Betulkan niat kita kerana ALLAH, insyaALLAH semua urusan berjalan lancar.

Sebab lepas ana dengar tazkirah tu, ana betulkan niat ana, alhamdulillah semua perkara yang ana buat dalam meting tu, bejalan lancar. Bukan tak ada masalah, tapi dipermudahkan. Seronok pun ana dapat, ketenangan pun ana dapat.

Akhir kata, ana tutup post kali ni dengan sedikit kata-kata sahabat yang ana  pinjam.

“Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah orang yang memberi peringatan.” :)











p/s. jom pakat ramai-ramai mai datang : UMMAH TALK

7 ulasan: